Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אם אתם מרגישים לחץ פיזי ועייפות כרונית בזמן העבודה או סובלים מתחושת אי נעימות בגב התחתון, בצוואר או במפרקי הידיים, יש סיכוי שייעוץ ארגונומי אישי אונליין זה בדיוק מה שאתם צריכים.

בעידן החדש רבים מאתנו בוחרים או נאלצים לעבוד מהבית ועל כך עולה הצורך ביצירת סביבת עבודה ביתית בריאה, נוחה ותומכת. הרופאים מזהירים כי שעות ארוכות בישיבה על כיסא העבודה מול המחשב עלולות לפגוע בבריאות הגוף, לגרום לתחושת אי נוחות וכאבים ולעיתים אף להוביל למחלות כרוניות. ניתן למנוע סיכונים אלה באמצעות יישום כללים ארגונומיים פשוטים וקלים לביצוע. כיום אפשר ללמוד את השיטות הארגונומיות במהלך ייעוץ ארגונומי אונליין, במרחב הפרטי שלכם, ללא צורך ביציאה מהבית.

למי מיועד ייעוץ ארגונומי אונליין?

ראשית כל, יש לציין שהשיטות הארגונומיות ליצירת סביבת עבודה ביתית מתאימות ומומלצות לכל מי שעובד מהבית. כללי העבודה המבוססים על התפיסה הארגונומית ישפרו את איכות העבודה שלכם וימנעו נזקים גופניים פוטנציאליים. יחד עם זאת, ישנם אנשים שעבורם ייעוץ ארגונומי אישי אינו רק בגדר ההמלצה אלא חובה של ממש בעיקר לבעלי יציבה לקויה אשר נוטים לפתח כאבים קשים במפרקי הירך ואגן ולסבול ממחלות כרוניות כמו דלקת פרקים. כמו כן, השימוש בכללים ארגונומיים עשוי לעזור לאלה שסבלו בעבר מפציעה בגב ונמצאים בתהליכי השיקום או החלמה.

עמדת עבודה ארגונומית

כיצד מתבצע ייעוץ ארגונומי אונליין?

הייעוץ מתקיים בעזרת האמצעים הטכנולוגיים המודרניים לתקשורת אונליין, כמו זום או וואצאפ וידאו.

הודות לניסיון שלי, אני יכולה לזהות היטב דרך טלפון נייד מה בסביבת העבודה משפיע על אי נוחות וגורם לעומס פיזי ולכאבים, להעלות מודעות לגורמי הסיכון הללו וללמד עקרונות הארגונומיה להתאמה נכונה, למקם את הציוד והאביזרים הנלווים. ארגון סביבה העבודה מתאפשר בעזרת אביזרים שיש בבית, אך לעיתים מומלץ לרכוש אביזרים מסוימים במחירים סבירים, שיכולים לעשות שינויים גדולים. למשל כאשר עובדים עם עכבר יש לבחור בגודל המתאים לכף היד, להשתמש בזרועות או הגבהות לצג מחשב כדי להציבו בגובה העיניים ולבצע תרגילים יעודיים לשחרור צוואר, גב כתפיים וידיים תוך כדי עבודה.

במהלך התהליך של ייעוץ ארגונומי מתבצע אבחון מדויק של מצב הלקוח תוך איתור כל גורמי הסיכון הארגונומיים ועל סמך המסקנות מוצעות לו המלצות מותאמות אישית. הבדיקה הארגונומית מתייחסת בצורה הוליסטית הן להיסטוריה הרפואית והן ליציבה מהפן האנטומי, הביומכני, אנתרופומטרי ופיזיולוגי. האבחון הארגונומי סוקר את שלל האזורים “הבעייתיים” אשר נוטים להיפגע מישיבה ממושכת על הכיסא או משימוש בציוד מחשב (עכבר ומקלדת): גב, עמוד השדרה, צוואר, כתפיים ומפרקי כף היד.

ההמלצות לטיפול בגורמי הסיכון ניתנות על סמך תוצאות האבחון, תוך ההתחשבות בדפוסי הפעילות הקיימים של הלקוח, וזאת כדי לאפשר הסתגלות נוחה לסגנון העבודה החדש. יחד עם זאת, השיטה הארגונומית דוגלת בפתרונות אפקטיביים ומהירים, אשר מביאים להקלה תוך זמן קצר. כך, במקרים רבים היישום של ההמלצות הארגונומיות מוביל להקלה מידית בכאבי הצוואר, הכתפיים או הגב התחתון, רגע לפני שהם הופכים לבעיה כרונית.

ההמלצות שניתנות כתוצאה מהאבחון הארגונומי נועדות למטרות הבאות:

  • שיפור הנוחות בזמן העבודה
  • הקלה על כאבי גב, מרפק כף היד, כתפיים והצוואר לטווח ארוך
  • מניעת היווצרות או החמרה של כאבים כרוניים
  • שיקום פגיעות במערך שריר שלד
  • הגברת פרודוקטיביות ופריון בזמן העבודה
  • הגברת רמת האנרגיה

האתגרים השונים בעבודה מהבית

בנוסף להתאמה שמתבצעת עם הציוד הקיים, הייעוץ הארגונומי מאפשר להתמודד עם האתגר בבניית סביבת עבודה ביתית נוחה כגון:

  • בחירת החלל הרצוי – נקודות חשמל, תאורה, מיקום פונקציונלי
  • בחירת עמדת העבודה – גובה, עומק , גודל, מתכווננת
  • בחירת כיסא לפי ממדי הגוף והיציבה האישית
  • בחירת אביזרים כמו מקלדת, סוג עכבר (אנכי או היברידי או סטנדרטי)
  • בחירת צג מחשב – גודל, מרחק וגובה
  • בחירת אביזרים המקלים על מנחי הישיבה

הנני מדגישה כי אפשר בהחלט לעבוד ללא כאב, אם נהיה מודעים לכך. בעזרת זיהוי מקור הבעיה ומתן פתרונות פשוטים, סייעתי לאלפי אנשים להפחית ואף להעלים כאבים שנגרמו כתוצאה מעבודה ממושכת וחזרתית. מודעות היא המפתח לעבודה נכונה ולחיים ללא כאב.

Leave a comment

Captcha loading...

צרו איתי קשר

    Call Now Button