Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

ההשפעות של עמדת עמידה / ישיבה על הגוף שלנו

שולחנות עמידה צברו פופולריות בשנים האחרונות. סקר שנערך לאחרונה בקרב אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש דיווח כי השימוש בשולחנות עמידה גדל בצורה ניכרת בשנה האחרונה כהטבה משרדית המסופקת על יד החברה. השולחנות החשמליים מאפשרים לעובדים לעבוד בישיבה ובעמידה במהלך העבודה. אך מניסיוני הרב ביעוץ ארגונומי בקרב חברות מסוג זה , צפיתי בעובדים המשתמשים בשולחנות אלו  ורובם כלל לא משתמשים במנגנוני השולחן , הם לרב מכוונים פעם אחת את גובה השולחן לפי מה שנראה להם נוח ומסתגלים לתנוחת הישיבה.

עובדים אינם משתמשים בשולחנות עמידה / ישיבה בשל חוסר מודעות לחשיבות של עבודה בעמידה ובישיבה התורמת לבריאות הגוף לזרימה תקינה של מערכת הדם וליתרונות נוספים.

 

עמדת עבודה בעמידה

יתרונות של שימוש בעמדות עמידה / ישיבה

 פרץ אנרגיה ומעלה פרודוקטיביות

בניתוח של 53 מחקרים שפורסמו בכתב העת Applied Ergonomics, שולחן עמידה עודד עובדים לבלות יותר זמן על הרגליים. חוקרים בבריטניה מצאו כי 66% מהעובדים הרגישו פרודוקטיביים יותר ו -87% הרגישו יותר אנרגטיים על ידי בילוי שעה בלבד מיום העבודה שלהם בעמידה. הממצאים היו כל כך שימושיים שהם החלו בתוכנית Smart Work and Life כדי לעודד עובדי משרד להיות פעילים יותר. תנועות קטנות ורגעים פעילים במהלך היום עוזרים לכם להישאר ערים וערניים. אתם מרגישים מעורבים יותר כאשר אתם על הרגלים. במהלך יום עבודה אם מרגישים איטיות ועייפות הוספת כמה פרקי זמן בעמידה יכולה לעזור לכם להחזיר קצת אנרגיה והתלהבות.

הפחתת כאבי גב תחתון

ישיבה ממושכת גורמת לעומס על הרקמות הרכות בגוף ועליית הלחץ על הדיסקים הבין-חולייתיים, להאטה ואף עצירה בזרימת הדם לגפיים העלולה לגרום לדליות או בצקות ברגליים, לעלייה ברקמות השומן, להאטה בחילוף החומרים ולהזדקנות ובלאי מהירים יותר של רקמות בגוף., בכתפיים ובצוואר. אם אתם תתחילו לשלב עמידה באופן קבוע, תנוחת היציבה הנכונה תתחיל להפוך לטבע שני וכוחות הדחיסה על עמוד השדרה שלכם יופחתו, משקל הגוף נשא על הרגלים והגב התחתון משתחרר.

שיפור היציבה

שימוש בשולחן עמידה עם ארגונומיה נכונה  יכול לעזור לכם לשמור על יציבה טובה מול המחשב. הצג צריך להיות בגובה העיניים, במרחק של 60-70 ס”מ מהפנים, הכתפיים משוחררות ,המרפקים כפופים ב90-100 מעלות מקבילים לשולחן, פרקי כף היד צריכים לרחף בנוחות מעל המקלדת, כאשר המשקל עובר מרגל לרגל, יש לשמור על רגלים כפופות ולא ישרות. רצוי להניח שטיח למניעת עייפות רגלים או לנעול נעל בולמת זעזועים קרי נעלי ספורט.

מסייע במנח שורש כף היד

המודעות לתנוחת פרק כף היד שלכם בזמן שאתם משתמשים בשולחן עמידה המכוון לגובה המרפקים שלכם , מאפשר להניח בנינוחות את פרק היד ישר על העכבר והמקלדת ללא כפיפה מוגזמת , להרגיש את הכתפיים והגב העליון משוחררים ממאמץ סטטי, לעתים קרובות המנח המשוחרר עשוי אפילו לשפר את מהירויות ההקלדה שלכם.

סדנאות והדרכות ארגונומיה

שומר על זרימת הדם

אם נסתכל אחורה על האבולוציה האנושית, הגוף שלנו נועד לנוע. כאשר אנו עומדים, אנו מזיזים את רגלינו וגורמים לדם לזרום בגופנו, אנו משפרים את שרירי הרגליים שלנו, את שיווי המשקל שלנו ואת כוח שרירי הליבה שלנו. אנחנו גם מונעים היווצרות קרישי דם ברגליים. כאשר אנשים יושבים זמן רב (כמו במטוס), הדם עלול להאט ולהצטבר ברגליהם. במקרים הגרועים ביותר, זה יכול להוביל לקריש דם. מחקרים הראו  אנשים שישבו תקופות ארוכות היו בעלי תוחלת חיים קצרה יותר בגלל בריאות לקויה של הלב וכלי הדם. עמידה לעתים קרובות היא חלק מאורח חיים בריא.

שורף קלוריות

עמידה שורפת יותר קלוריות מאשר ישיבה, גם אם אתה פשוט עומד במקום. עכשיו, גם אם ההבדל הקלורי בין עמידה לעומת ישיבה הוא לא עצום. עמידה שורפת כ-100-200 קלוריות לשעה, ואילו ישיבה שורפת 60-130 קלוריות. היתרון בעמידה שזה מעודד להסתובב או לעשות כמה הרמות רגליים או לקחת הפסקה מהירה עם כמה סקוואטים או קפיצות. השינויים הקטנים האלה בפעילות עוזרים לכם לשרוף יותר קלוריות במהלך יום העבודה.

משפר את מצב הרוח ואת המיקוד

לבסוף, אם יום העבודה שלכם נראה ארוך ואתם מוצאים את עצמכם רוכנים לפנים , עם כאבי שרירים קלים  , עמידה יכולה לתת לך מיקוד ושיפור מצב הרוח כדי להגדיל את הפרודוקטיביות שלכם. מחקר שנערך באוניברסיטת טקסס A&M מצא שאנשים שעמדו בעבודה במוקד טלפוני היו פרודוקטיביים יותר ב-50%.

עמידה עוזרת לנו להרגיש בריאים יותר, וכאשר אנו מרגישים טוב, לעתים קרובות אנו במצב רוח טוב יותר. משתתפים במחקרי עמידה בעבודה דיווחו על שיפור במצב הרוח כיתרון של עמידה בעבודה. אז אם יש לכם יום עבודה איטי (או תחושת דכדוך), קומו על הרגליים!

Leave a comment

Captcha loading...

צרו איתי קשר

    Call Now Button